Амфилохије: Мило негира цркву више од бољшевика

02-09-2015 12:54:28 | | / vostok.rs |

Митрополит црногорско-приморски Амфилохије Радовић о нацрту Закона о вероисповести који је оверила Влада у Подгорици: Власт хоће да нас смести у калуп и филџан авнојевске Црне Горе


После две хиљаде година колико Христова Црква носи то име нашао се неко у Влади Црне Горе да каже да се она више тако не зове, него онако како она намеће - верска заједница! Нацрт Закона о слободи вероисповести који је пре јавне расправе прошао кроз Владу, Цркву лишава њеног вековног имена. Једнако то важи за православну и католичку, свеједно.

Ово у разговору за "Новости" каже митрополит црногорско-приморски Амфилохије, који подсећа да је вера у Црној Гори била фактор кроз целу њену историју, као и данас.

- Држава уместо да штити оно што је вековима постојало сада негира. Дубоко се умешала у унутрашње устројство цркава, чак више него што су то својевремено чиниле бољшевичка револуција и она наша, после Другог светског рата. Како да се појавим пред Светим Петром Цетињским и да му кажем да он више није црква, него верска заједница!? Ни на небу он то неће схватити. Тај закон су писали нестручни људи, што је кристално јасно. Јер, свако ко се иоле разуме у право и закон видеће да законописци појма немају о устројству цркава. Они примењују неке своје аршине и траже од оних који треба да се региструју да им поднесу њихове основне текстове.

* Шта то значи?

- Сада би, рецимо, Јеврејска заједница требало да им поднесе Талмуд на јеврејском језику, односно Библију Старог завета, а ми хришћани на "увид" да им донесемо Библију на грчком, латинском и јеврејском! Очигледно је да законописци, иако неверујући, идеолошки припадају једној верској заједници, такозваној Црногорској православној цркви. Као такви онда не чуди што су нешто овако успели да формулишу.

* Законодавцу је најбитније да све верске заједнице стави под кров државе. Да ли је то изводљиво?

- Њима је битна држава и то ова данашња Црна Гора и њене садашње границе у коју укључују установе које су по својој природи васељенске. Православна црква је васељенска без обзира на то што она може да има назив који је условљен већином њених верника, као што је Србска православна црква. И сада њу, васељенску, треба сместити у калупе и филџан авнојевске Црне Горе. Кад би то била чак и Црна Гора краља Николе Петровића она би потпуно другачије изгледала.

* У нацрту се наводи да сви верски објекти и земљиште који су изграђени до 1. децембра 1918. постају државна својина...

- Све и да то прихватимо како је то могуће спровести у дело? Јер, Црна Гора у то време није имала авнојевске границе. Шта ћемо са Зетском бановином која се пружала све до Призрена, Ђаковице и Пећи? Или приморјем којим су владале Аустроугарска и Млетачка република у чије време су такође подизане цркве. И сада законописци покушавају да присвоје и нешто што је припадало другим државама, својатајући и сматрајући да све то треба да припадне Црној Гори.

* Како ће се Митрополија одбранити од спорног закона?

- Организоваћемо округле столове и на њима позивати сву домаћу памет, али и ону из иностранства. Са нама су представници Римокатоличке цркве и Исламске заједнице са којима ћемо такође направити притисак према Влади како би се одбацио овај накарадни закон.


КАТЕГОРИЈЕ